Returpolicy
Returnerar
VIKTIGT: Du måste kontakta oss innan du skickar tillbaka produkter till oss. Vi kommer INTE acceptera några returer om du inte har kontaktat oss först
KORT SAMMANFATTNING:
- Produkten måste vara oöppnad, oanvänd och i sin originalförpackning.
- För att slutföra din retur, kräver vi ett kvitto eller inköpsbevis.
- En administrativ avgift kan tillkomma per produkt på alla returer.
Fraktkostnaderna kan inte återbetalas. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.
- Den ursprungliga fraktkostnaden kan komma att dras av från din återbetalning.
- Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara.
- Du måste skicka tillbaka den med en spårbar frakttjänst eller köpa en fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.
Vår policy varar i 14 dagar. Om 14 dagar har gått sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning eller utbyte.
För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fått den. Den måste också finnas i originalförpackning, oöppnad.
För alla paket som inte löses in förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund upp till 500 kronor för våra uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnader.
För att slutföra din retur, kräver vi ett kvitto eller inköpsbevis.
Det finns vissa situationer där endast del bidrag beviljas (om tillämpligt)
Produkt med uppenbara tecken på användning.
Alla föremål som inte är i ursprungligt skick, är skadade eller saknade delar som inte beror på vårt fel.
Alla objekt som returneras mer än 14 dagar efter leverans.
Återbetalningar (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till dig för att meddela dig att vi har mottagit din returnerade produkt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avvisande av din återbetalning.
Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden, inom ett visst antal dagar.
Återbetalning av sena eller uteblivna betalningar (om tillämpligt)
Om du ännu inte har fått en återbetalning kontrollerar du först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta en stund innan din återbetalning är officiellt bokförd.
Kontakta sedan din bank. Det finns ofta en viss bearbetningstid innan en återbetalning bokförs.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss.
Rea artiklar (om tillämpligt)
Endast ordinarie prissatta objekt kan återbetalas, tyvärr försäljning objekt kan inte återbetalas.
Utbyten (om tillämpligt)
Vi byter bara ut artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka oss ett mail först.
Frakt
För att returnera din produkt bör du börja med att kontakta oss.
Du ansvarar för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera varan. Fraktkostnaderna kan inte återbetalas. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakt att dras av från din återbetalning. Samt en administrativ avgift kan tillkomma per produkt.
Beroende på var du bor, kan den tid det tar för din utbytta produkt för att nå dig variera.
Om du levererar en dyrare leverans, bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa frakt försäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få din returnerade produkt.